top of page

Ölnytt från Poppels - English Style Pale Ale 5,6%!

Poppels har lanserat ännu en nyhet. Deras English Style Pale Ale.

Den ingår i sortimentet Lokalt & Småskaligt på de Systembolag i närområdet kring bryggeriet i Jonsered. Sen har ju Systembolaget den suveräna servicen att du kan beställa produkten till vilket Systembolag som helst i landet.

Logga bara in på www.systembolaget.se och skapa ett konto. Otroligt smidigt och enkelt.

Just denna typ av brittiska pale ale är en sort jag förväntar mig att tilltalas mycket av. Den ”karamelliga” touchen som utlovas är jag ett stort fan av.

Givetvis har jag lagt vantarna på ett exemplar av denna 44 cl burk :) Det är faktiskt Poppels enda 44 cl burk i sortimentet. Även om jag skarpt diggar Poppels lite knubbiga 33 cl flaska så har denna 44 cl burk ett något bättre literpris. Dessutom har flera av deras burkar en trevlig matt finnish som gör den skön att hålla i.


20 views0 comments
bottom of page