top of page

Ölnytt från Oppigårds!

Populära hantverksbryggarna på Oppigårds BryggerI har en särskild plats i mitt ölhjärta.

Den hantverksbira jag ALLTID köper på mig ett gäng av till jul och påsk är Oppigårds Winter Ale respektive Easter Ale. Årets Easter Ale släpps 28 mars och har den underbara knäckighet jag uppskattar så mycket.

Detta inlägg handlar dock primärt om Oppigårds Spring Ale 5,5% 2022 som släpps idag 25 mars. Första versionen av deras Spring Ale togs fram 2009. Det är en American Pale Ale med citrustoner och markerande beska. Biran är brygd på bland annat svensk pilsnermalt och münchnermalt i kombination med typiska amerkanska humlesorter.

Det låter som en riktig fullträff i mina öron. Förvisso är jag lite bias då jag är en riktig fan av Oppigårds craft beer.

Oppigårds bryggeri kommer i år delta på ett par evenemang. Närmast i tiden är Finölsfestivalen i Gävle 27-28 maj.

VILKET MAGISKT NAMN PÅ EN FESTIVAL! 😊


46 views0 comments
bottom of page