top of page

Untappd – Nya incheckningar (v.6 & v.7)!

Denna gången blir det en redovisning för två veckor pga resande.

Jag har valt ut tre stycken att skriva lite extra om.


-Frost Proof 6%, från Cigar City Brewing. Rating 3.

Denna Belgian style Witbier lovade mer än den kunde leverera.

Aromen var mycket klädsam. Tyvärr tyckte jag inte att alls att smaken alls levde upp till doften. Det var förvisso en trevlig jästig smak, men det var också allt. Man kanske kanske kan man hitta ett uns av koriander när man vet om det.

Men för att få de jästiga tonerna skulle jag hellre köpa en Belgisk trappist.


-Göteborg 400 år (Smögen Ale) Jubileumsöl 4,5%, från Smögenbryggarn. Rating 3,5.

Jag högg ett par av denna då Systembolaget benämner den som en Amber Ale. Och en Amber Ale är något jag uppskattar mycket.

Dock är biran enligt min mening mer som modern lager. Jag hittar en touch av caramel malt, that´s it. Intressant är att Systembolaget redovisar fingertång som en av råvarorna. Det har jag aldrig hört talas om tidigare.

Jag tycker jubileumsfirandet av det 400-åriga Göteborg är värd en ännu bättre hantverksbira!


-Skagerack IPA 6,3%, från Hönöbryggeriet. Rating 3,75.

Jag fick till en otroligt tjock och gräddig skumkrona i mitt vinglas. Mäktigt!

Aromen är väldigt lik en west coast ipa och smaken en mer ordinär modern ipa.

Inte en särskilt tung ipa utan den har snarare en väldigt hög drinkabilitet 😉

Hönöbryggeriet går från klarhet till klarhet och släpper mycket bra hantverksbira. Tack vare deras simpla men samtidigt geniala layout på burkarna hittar man dem lätt i hyllorna.


20 views0 comments
bottom of page