top of page

Lakeside Brewery på Borås Beer & Whisky Festival!

Sist ut i mitt rapporterande inför Borås Beer & Whisky Festival är Lakeside Brewery. Och vilken avslutning sen. Vi snackar alltså om bryggeriet som har ett hybridtema av metal och aliens på sina etiketter. Kan det bli annat än succé? Deras senaste samarbete är med rockmonstret från Göteborg -The Chuck Norris Experiment. Och här snackar vi inte om någon blaskig lager utan en fruktig IPA vid namn Orange Lightning. Givetvis landar alkoholhalten på 6,66% 😊 Den släpps den 4 juli på Systembolaget. MEN chansen finns att provsmaka den redan nu på mässan i Borås!! Som om inte det vore nog har bryggarna från Ulricehamn med sig:

IPA – Double Trouble

IPA – Yellow Delight

En Vanlig Jävla Lager (presentation överflödig 😉)

Sour – Me And My Raz

Lakeside Brewery har funnits kommersiellt sedan 2019. Redan i slutet av 2020 uppgraderades bryggverket till den nya lokalen som är ett före detta väveri i centrala Ulricehamn. Fokuset ligger på välhumlad öl men som ni läste ovan har de även gett sig in i andra ölstilar.

Ett tap room har också öppnats och kan ta upp till 20 personer. Makarna Källvik skräddarsyr gärna evenemang efter era önskemål. Under 2021 var också planen att få till en lokal ölmässa i Ulricehamn. Tyvärr satte pandemin stopp för den som för så mycket annat. Förhoppningsvis planläggs den för i år istället.

Jag vill också passa på att tacka mina vänner på podden @sjatteolsinnet då jag delvis använt deras poddar som underlag i mina inlägg om Proton och Lakeside 🙏. Mer samarbete med Sjätte Ölsinnet kommer framöver 👍

Vill ni ses och tjöta hantverksbira med mig finns jag på plats på mässan i Borås på lördag eftermiddag. Väl mött!


25 views0 comments
bottom of page