top of page

Gbg Beer Week!

Årets upplaga av Gbg Beer Week smygstartar 31/3 och håller på till och med 9/4.

Ölveckan avslutas traditionsenligt med öl & whisky mässan på Svenska mässan.

Det har ju varit lite si och så med denna begivenhet under pandemin.

Jag tycker mig se en tydlig minskning av aktiviteter mot tidigare år.

Lite märkligt då ölscenen är fortsatt väldigt stark i Göteborg. Fast det är klart att konkurrensen från andra ölevent i staden ökar ju konstant. Hur som helst så är Gbg Beer Week något jag ser fram emot varje år. Jag har ljusa minnen från härligt snack med tjejerna från Pax när de hade tap take over på Old Beefeeter Inn och provsmakning

av Dugges fatlagrade skönheter på Station Linné.


I år kommer jag sikta in mig på spännande Amager tap takeover hos Ostindiska Ölkompaniet och besök hos Haket Ölfestival. Förträffliga Haket har en rätt spännande koncept med sin egna ölfestival. De har 20-30 bryggerier som har med sig vardera fyra fat av hantverksbira. Alltså närmar vi oss 100 st (!) öl som finns att testa hos dem under veckan. Glöm för all del inte att säkra er plats genom att köpa biljett.

Du hittar också Beer Makers Dinner hos Schnitzelplats Lagerhuset i samarbete Casual Brewing. De matchar mat och öl på ett magiskt sätt och samtalar om kombinationerna.

Gå in på www.gbgbeerweek.se och se hela programmet!



21 views0 comments
bottom of page